Dag 1 in Samoa - Reisverslag uit Apia, Samoa van Shanice Bel - WaarBenJij.nu Dag 1 in Samoa - Reisverslag uit Apia, Samoa van Shanice Bel - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Samoa

Door: Shanice

Blijf op de hoogte en volg Shanice

17 April 2017 | Samoa, Apia

17/04/2017

Talofa lava! Hallo allemaal!

Na een reis van 31 uur ben ik vandaag samen met mijn reisgenootje om 5.15 lokale tijd aangekomen in het verre Samoa. Buiten de luchthaven stond een vrouw ons op te wachten die ons meenam in een taxi naar ons gastgezin. De rit zou ongeveer 50 minuten gaan duren. Tijdens de taxirit keek ik mijn ogen uit! Ik besefde nog niet zo goed dat ik gewoon aan de andere kant van de wereld zit. Enerzijds prachtige natuur, anderzijds veel armoede in het gebied waar we doorheen reden. Armoedige huisjes en mensen die gewoon buiten sliepen. Opvallend was wel dat iedereen rond 6.30 lokale tijd al wakker was en buiten op straat zat. Naarmate we meer naar de stad reden, zag je minder armoede. Ze rijden hier aan de linkerkant van de weg, dus dat was even wennen!

Eenmaal aangekomen bij het huis, bleek er niemand thuis te zijn. Onze gastmoeder zat nog op een ander eiland i.v.m. paasweekend. Daarom werden we naar Rita's lodge gebracht. Daar konden we even bijkomen van onze reis, konden we wat eten en kregen we een kamer waar we even konden slapen.

Begin van de middag gingen we met één van onze coördinators naar de stad om wat formele zaken op de office door te nemen. Er werd ons gelijk duidelijk gemaakt dat we in Samoa zijn en dat we hier moeten relaxen. Geen gehaast en te laat komen is hier normaal! Het is hier dan ook veel te warm om je druk te maken (zo rond de 34 graden).

Daarna zijn we gaan lunchen. Ook hier wordt Pasen gevierd, dus alles was gesloten, behalve de MC Donalds haha! We hebben onze hamburger wel met een heel mooi uitzicht aan zee met palmbomen gegeten. Daarna zijn we even gaan zwemmen bij een strandje om wat af te koelen.

Om 17.30 gingen we naar ons gastgezin voor onze eerste ontmoeting. We kregen een heel hartelijk welkom van onze gastmoeder en werden naar onze kamer gebracht (een apart huisje in de tuin). We slapen daar met z'n drieën (mijn reisgenootje, een Belgisch meisje en ik). Daarna kregen we een rondleiding door het huis van onze gastmoeder.

's Avonds hebben we met het hele gezin gezamenlijk gegeten. Hier in Samoa leeft de hele familie gezamenlijk in één huis om voor elkaar te kunnen zorgen en heerst er een hiërarchie. Zo eten normaal eerst de ouderen en daarna pas de kinderen. Na het eten zijn we naar ons huisje gegaan en rond 23.00 zijn we gaan slapen.

Liefs Shanice

  • 20 April 2017 - 19:40

    Marielle:

    Hoi Shanice, jeetje wat een indrukken heb je meteen opgedaan. En een hele wereldreis achter de rug. Ja het is geen rijk land waar je terrecht komt dat zal best even omschakelen zijn. Kan me dat best wel een beetje indenken. Wij zijn dat zo niet gewend. Maar zo is er ook een andere zijde. Daarom vindt ik een top dat je dit doet. Ik volg je met je verhalen succes en geniet. Groetjes van ons. Xxx.

  • 20 April 2017 - 19:41

    Mariëlle:

    Heel erg leuk om je verhaal te lezen en wat een verandering in vergelijking met onze drukke wereldje. Geniet Shanice van alles wat je gaat meemaken en wen niet te veel aan het te laat komen anders valt het zo tegen als je weer in Nederland bent :-)

  • 20 April 2017 - 20:29

    Jannie:

    Hoi Shanice wat heb jij al heel veel in drukken gekregen.het is wel een heel andere wereld van de kou naar de warmte. Ik ben blij dat je goed bent aan gekomen doe je best geniet er van en ik volg je. het is een hele mooie brief de je geschreven hebt heel veel kussen van omaxxxxx

  • 20 April 2017 - 21:12

    Kitty Schakenbos :

    Goh Shanice wat een wereldreis heb je erop zitten. Zo leuk om je te volgen en zo eigenlijk n beetje mee te reizen met je. Veel succes nog en tot t volgende verhaal xxx

  • 20 April 2017 - 21:22

    Linda:

    Hai Shanice,

    Wat leuk om op deze manier een beetje mee te leven! Het gaat echt een geweldig avontuur worden!

  • 20 April 2017 - 21:48

    Jeanette:

    34 graden! Ik kom eraaaaaaan!!!! :-)

    X Jeanette

  • 20 April 2017 - 22:46

    Diantha:

    Gaaf om te lezen Shanice! Een mooie start van jou avontuur. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanice

9 weken als vrijwilliger naar een fysiotherapieproject in Samoa

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 1385
Totaal aantal bezoekers 8979

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 23 Juni 2017

Reis naar Samoa

Landen bezocht: